Quercia secolare – Pozzi di Brienza

Brienza, PZ, Italia

Description

La Roverella è una quercia secolare, situata in località Pozzi di Brienza (PZ), ad oltre 1000m di quota. Si stima che abbia tra i quattrocento e i mille anni ed è tra le venti piante più grandi d'Italia e tra le più grandi d'Europa. Difatti per abbracciare il suo tronco ci vogliono più di sette persone. La Roverella ha subito un tentativo di incendio nel 2009 e da allora è circondata da una staccionata. Poco distante dalla quercia si trova anche un’area pic-nic attrezzata. 

Technical specifications

  • Water

    No
  • Electricity

    No
  • Access

    Trail, Accessible with off-road vehicles
Contacts

Lucana Film Commission

Via Madonna delle Virtù snc — 75100 Matera (sede legale); Corso Garibaldi 139 — 85100 Potenza (uffici)
Phone: +39 0971 665034
Useful links
Notes

Per il supporto alla realizzazione del materiale fotografico si ringrazia la Lucania Film Commission e il Comune di Brienza.


Italy for Movies is the national portal for locations and film and audiovisual production incentives. A project launched in 2017 by the Directorate Generals for Film and Tourism of the Ministry for Cultural Heritage and Activities and Tourism (become Ministry for Cultural Heritage and Activities with legislative decree n. 86 of 12/07/2018, subsequently converted into Law 97/2018 with modifications which transferred all the functions and responsibilities relating to Tourism to the Ministry of Agriculture and Forestry), and run by Istituto Luce Cinecittà in partnership with the Italian Film Commissions Association.
CREDITS
info@italyformovies.it