Pista del Lingotto – Torino

La pista sul tetto del Lingotto, Via Giulio Biglieri, Torino, TO, Italia

Description

La pista di prova, lunga circa 1,5km, è stata realizzata nel 1919 e progettata per sostenere il collaudo simultaneo di 50 automobili durante l’attività del Lingotto come stabilimento di produzione Fiat. Per raggiungerla le vetture percorrono la rampa elicoidale settentrionale, costruita nel 1926. Una pista per elicotteri e un’ampia sala per riunioni, in una bolla vetrata, sono collocate al di sopra della pista.

La pista del Lingotto, il cui accesso è oggi libero a tutti gli abitanti di Torino, è spesso utilizzata per mostre e manifestazioni di auto d’epoca ed è anche la sede di numerosi negozi, uffici, bar, ristoranti, di un cinema e del Museo Agnelli.

Technical specifications

  • Water

    Yes
  • Electricity

    Yes
  • Access

    Tarmac road, Accessible with large vehicles, Accessible by car, Accesso da rampa elicoidale
Some works made in this location
Contacts

Film Commission Torino Piemonte

Via Cagliari 42 — 10153 Torino
Phone: +39 011 2379201
Fax: +39 011 2379298

Italy for Movies is the national portal for locations and film and audiovisual production incentives. A project launched in 2017 by the Directorate Generals for Film and Tourism of the Ministry for Cultural Heritage and Activities and Tourism (become Ministry for Cultural Heritage and Activities with legislative decree n. 86 of 12/07/2018, subsequently converted into Law 97/2018 with modifications which transferred all the functions and responsibilities relating to Tourism to the Ministry of Agriculture and Forestry), and run by Istituto Luce Cinecittà in partnership with the Italian Film Commissions Association.
CREDITS
info@italyformovies.it